Σύμφωνα με το
ηλεκτρονικό σύστημα του βιβλιοπωλείου «
Δοκιμάκης», τα βιβλία που ζητήθηκαν και ξεχώρισαν το 2014 στο Ηράκλειο είναι ανάλογα με την κατηγορία τους τα παρακάτω :
Ξένη Πεζογραφία:
1.Ο χιονάνθρωπος, Jo Nesbo,εκδ.
Μεταίχμιο
2.Σε ζωντανή μετάδοση, Καμίλα
Λέκμπεργκ,εκδ. Μεταίχμιο
3.Αστυνομία, Jo Nesbo,εκδ. Μεταίχμιο
4.Η Καρδερίνα, Donna Tart , Εκδόσεις
Λιβάνη
5.Πενήντα αποχρώσεις του γκρι, James
L. E.εκδ. Πατάκης
6. Ο εκατοντάχρονος που πήδηξε από το παράθυρο
και εξαφανίστηκε, Γιούνας Γιούνασον Εκδόσεις Ψυχογιός
7.Η τριλογία του Βερολίνου, Φίλιπ
Κερ,εκδ.Κέδρος
8.H κλέφτρα των βιβλίων, Μάρκους
Ζούσακ, εκδ. Ψυχογιός
9.Το κορίτσι που εξαφανίστηκε, Τζίλιαν
Φλιν, εκδ.Μεταίχμιο
10.Το λάθος αστέρι,John Green, εκδ. Λιβάνης
11.Η κότα που ονειρευόταν να πετάξει,
Sun-Mi Hwang, εκδ. Διόπτρα
12.Στο Café της χαμένης νιότης, Patrick
Modiano ,εκδ. Πόλις
13.Η τριλογία της Νέας Υόρκης,Paul Auster, Μεταίχμιο
14.Ο άχρωμος Τσουκούρου Ταζάκι και τα χρόνια
του προσκυνήματός του, Haruki Murakami,εκδ. Ψυχογιός
15.Κουρσάροι της Ανατολής, Αρτούρο
Πέρεθ Ρεβέρτε,εκδ. Πατάκης
16. H Ανατολή, Victoria Hislop,εκδ. Διόπτρα
Η κότα που ονειρευόταν να πετάξει:
Ένα παγκόσμιο best seller για την ελευθερία, τη γενναιότητα, την αφοσίωση, τα
όνειρα, την οικογένεια και πάνω από όλα την ανάγκη για αγάπη. «Όλη η ομορφιά
του κόσμου κλείνεται μέσα σε τούτο εδώ το μυθιστόρημα, αυτό το λογοτεχνικό
κόσμημα, που ξεχειλίζει από περιπέτειες, από όνειρα που βγαίνουν αληθινά κι από
μια λαχτάρα που πηγάζει από την αγάπη. Μια αλληγορία για τη ζωή, γραμμένη με
μαεστρία… στο πνεύμα βιβλίων που έχουν γίνει κλασικά. Μια ιστορία που
ξεχειλίζει από αγνότητα και θα μιλήσει στην καρδιά όλων των αναγνωστών». Ίσως
τότε να γίνει η αφορμή για να δει κάποιος το νόημα της ζωής του ότι μπορεί και
να αλλάξει…
Στα δεκατρία του, ο Θίο Ντέκερ, γιος μιας αφοσιωμένης
μητέρας και ενός ασυλλόγιστου, κατά κύριο λόγο απόντα πατέρα, επιζεί ως εκ
θαύματος από ένα τραγικό συμβάν που του ρημάζει τη ζωή.
Μόνος κι απροστάτευτος στη Νέα Υόρκη, τελικά θα βρει
καταφύγιο στην οικογένεια ενός πλούσιου φίλου. Θαμπώνεται από το καινούριο του
σπιτικό στη Λεωφόρο Παρκ, αγανακτεί με συμμαθητές που δεν ξέρουν πώς να τον
αντιμετωπίσουν, βασανίζεται από μια αβάσταχτη νοσταλγία για τη μητέρα του και,
όσο περνάει ο καιρός, αγκιστρώνεται σε αυτό που διατηρεί πιο έντονη τη θύμησή
της: ένα μικρό, ανεξήγητα σαγηνευτικό πίνακα, που τελικά παρασύρει τον Θίο στον
υπόκοσμο και στην παρανομία.
Η Καρδερίνα είναι μια στοιχειωμένη οδύσσεια μέσα στη
σύγχρονη Αμερική και ένα δράμα συναρπαστικής έντασης. Συνδυάζοντας απίστευτα
ζωντανούς χαρακτήρες με συγκλονιστικό σασπένς, αποτελεί ένα εκπληκτικό,
εθιστικό μεγαλούργημα ― μια καθηλωτική ιστορία γύρω από την απώλεια και την
προσκόλληση, την επιβίωση και την αυτοεπινόηση, αλλά και τα βαθύτερα μυστήρια
του έρωτα, της ταυτότητας και του πεπρωμένου.
«Ο πίνακας, η μαγεία
και η ζωντάνια του, θύμιζε εκείνη την παράξενη, αιθέρια στιγμή που πιάνει να
χιονίζει, πρασινωπό φως και νιφάδες που χορεύουν μπροστά στις κάμερες, τότε που
δε σε νοιάζει πια ο αγώνας, ποιος κερδίζει ή ποιος χάνει, αλλά θέλεις μόνο να
ρουφήξεις την εκστατική, φευγαλέα στιγμή.Όταν κοίταζα τον πίνακα, ένιωθα τα
πάντα να συγκλίνουν σε ένα και μοναδικό σημείο: στη μία, τρεμουλιαστή,
ηλιόβλητη στιγμή που υπήρχε τώρα και για πάντα.Μόνο αραιά και πού πρόσεχα την
αλυσίδα στο ποδαράκι της καρδερίνας ή σκεφτόμουν πόσο σκληρή πρέπει να ήταν η
ζωή για το ζωντανό πλασματάκι ― να χτυπάει για λίγο τα φτερά του, για να
προσγειωθεί αναγκαστικά στην ίδια πάντα απελπιστική θέση».
Ο εκατοντάχρονος που πήδηξε από το παράθυρο και εξαφανίστηκε:
Ένας εκατοντάχρονος στα χνάρια του Φόρεστ Γκαμπ -εάν ο Γκαμπ
ήταν ειδικός στα εκρηκτικά και τιμούσε υπέρ το δέον τη βότκα- αποφασίζει ότι
ποτέ δεν είναι αργά για να κάνεις μια καινούργια αρχή…
Μέσα στην ησυχία της κάμαράς του, στο γηροκομείο, ο Άλαν
Κάρλσον περιμένει ένα πάρτι που εύχεται να μην άρχιζε ποτέ. Πρόκειται για το
πάρτι των εκατοστών γενεθλίων του. Ο δήμαρχος και οι δημοτικοί σύμβουλοι θα
είναι παρόντες. Οι δημοσιογράφοι από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης θα είναι επίσης
παρόντες. Ο Άλαν, όμως, αποφασίζει να είναι απών. Έτσι, βάζει τις παντόφλες του
και το σκάει από το παράθυρο. Έχοντας κάνει τη μεγάλη έξοδο, θα ζήσει μιαν
απίθανη περιπέτεια η οποία θα τον φέρει αντιμέτωπο με διάφορους εγκληματίες,
μια βαλίτσα γεμάτη μετρητά, κάμποσους ανίκανους αστυνομικούς και έναν ελέφαντα.
Για οποιονδήποτε άλλο, αυτή η περιπέτεια θα ήταν μοναδική. Όχι όμως για τον
Άλαν, που έχει ένα συγκλονιστικό παρελθόν, αφού έχει μοιραστεί γεύματα - και
πολλά περισσότερα- με τον Στάλιν, τον Τσόρτσιλ, τον Μάο, τον Φράνκο, τον
Τρούμαν και τον Ντε Γκολ, έχοντας διαδραματίσει ένα ρόλο-κλειδί σε μερικές από
τις κορυφαίες στιγμές του 20ού αιώνα.
Ένα ξεκαρδιστικά αστείο και βαθύτατα ανθρώπινο μυθιστόρημα
για το ταπεινό μεγαλείο της κάθε μέρας και την ομορφιά τού να ζεις με πάθος
ακόμα και όταν ο κόσμος πάει να σε πείσει ότι όλα είναι απελπιστικά άσχημα.
Αποτελεί παγκόσμιο εκδοτικό φαινόμενο που έχει πουλήσει πάνω
από 5 εκατομμύρια βιβλία μέχρι σήμερα...
Η Αστυνομία χρειάζεται τον Χάρι Χόλε γιατί ένας δολοφόνος
τριγυρνά στους δρόμους του Όσλο και δολοφονεί αστυνομικούς. Συγκεκριμένα τα
θύματα βρίσκονται σε τόπους εγκλημάτων που δεν κατάφεραν να εξιχνιάσουν. Οι
φόνοι είναι βίαιοι και η αντίδραση των ΜΜΕ υστερική. Ο αιώνιος Χάρι, ντετέκτιβ
από τη φύση του, έχει εμπλακεί σε όλες τις σημαντικές έρευνες εγκλημάτων των
τελευταίων χρόνων στο Όσλο. Με την πολύ προσωπική του αίσθηση δικαιοσύνης να
τον καθοδηγεί, πιστός σε ό,τι αγαπά και αποφασισμένος να το υπερασπιστεί, αυτή
τη φορά μοιάζει χαμένος και ανήμπορος. Άραγε θα τα καταφέρει να ξεπεράσει για
άλλη μια φορά τον εαυτό του καθώς το ναυάγιο της προσωπικής του ζωής τον έχει
βυθίσει στον πάτο.
O Nesbo κατάφερε να
δημιουργήσει μια πολυεπίπεδη ιστορία που θα σας πάρει το μυαλό. Το πώς
κορυφώνει το σασπένς θα διδάσκεται στο μέλλον σε σεμινάρια δημιουργικής
γραφής... Αδειάστε το πρόγραμμά σας, καθίστε αναπαυτικά και απολαύστε όλες τις
ανατροπές και τις εκπλήξεις που σας επιφυλάσσει ο βασιλιάς της σύγχρονης
αστυνομικής λογοτεχνίας…”Sunday Express”.
H τριλογία του
Βερολίνου:
Οι Βιολέτες του Μάρτη
Βερολίνο, 1936. Λίγο πριν από τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών
Αγώνων. Μια γκρίζα πόλη, με καταθλιπτικούς δρόμους κι ανέκφραστα πρόσωπα,
παραδομένη στη βροχή και στα μεγαλεπήβολα σχέδια του Χίτλερ. Η τζαζ, τα
καμπαρέ, η ευθυμία, η χαλαρότητα ανήκουν στο παρελθόν. Ο Μπέρνι Γκούντερ, πρώην
αστυνομικός και νυν ιδιωτικός ντετέκτιβ, προσλαμβάνεται από τον εκατομμυριούχο
Χέρμαν Σιξ προκειμένου να βρει ένα διαμαντένιο κολιέ που έχει κλαπεί. Το
κόσμημα βρισκόταν στο χρηματοκιβώτιο της κόρης του Σιξ, η οποία μαζί με το
σύζυγό της βρέθηκαν απανθρακωμένοι. Καθώς ο Μπέρνι ξεκινάει την έρευνά του, θα
καταλάβει ότι η υπόθεση είναι πολύ πιο μπερδεμένη απ' ό,τι φαίνεται...
Ο χλωμός εγκληματίας
Βερολίνο, 1938. Η Γερμανία, υποταγμένη στη μεγαλομανία του
Χίτλερ, φαίνεται έτοιμη να κατακτήσει τον κόσμο. Ο Μπέρνι Γκούντερ συνεργάζεται
με την αστυνομία για την εξιχνίαση μιας σειράς αποτρόπαιων δολοφονιών με θύματα
κορίτσια. Παράλληλα, αναλαμβάνει μια σημαντική υπόθεση εκβιασμού που αφορά στον
ομοφυλόφιλο γιο της πάμπλουτης μεγαλοεκδότριας Λάνγκε. Με τον Χίτλερ στην
εξουσία, η ομοφυλοφιλία του Ράινχαρντ Λάνγκε θα τον οδηγούσε σίγουρα σε κάποιο
στρατόπεδο συγκέντρωσης...
Γερμανικό ρέκβιεμ
Βερολίνο, 1947. Η αυτοκρατορία του Χίτλερ έχει καταρρεύσει.
Η Γερμανία θυμίζει πλέον ξεπεσμένη ντίβα, που μέσα στα ερείπια ενός ένδοξου
παρελθόντος μετρά τις απώλειες του πολέμου: μισογκρεμισμένα κτίρια,
κατεστραμμένοι δρόμοι, άνθρωποι-φαντάσματα του παλιού τους εαυτού με δελτίο
τροφίμων στο χέρι. Ο Μπέρνι Γκούντερ ανακαλύπτει ότι η γυναίκα του τον απατά μ'
έναν Αμερικανό αξιωματικό. Ταυτόχρονα, αναλαμβάνει να βοηθήσει τον παλιό του
συνάδελφο Έμιλ Μπέκερ, ο οποίος βρίσκεται φυλακισμένος στη Βιένη,
κατηγορούμενος για το φόνο ενός Αμερικανού λοχαγού· ο Μπέρνι είναι
αποφασισμένος να φύγει μακριά από την πόλη που τον πληγώνει, και με την προοπτική
μιας παχυλής αμοιβής...
Με φόντο τη γερμανική πρωτεύουσα τη θυελλώδη εποχή του Β΄
Παγκόσμιου πολέμου, τρεις διαφορετικές σκοτεινές υποθέσεις συνθέτουν την
"Τριλογία του Βερολίνου", ένα από τα αριστουργήματα της νουάρ
λογοτεχνίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου