Το παραμύθι της βροχής

Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2018

Ζητείται ύπνος...

Στη Μνήμη της Γαλάτειας Σουρελή Γρηγοριάδου...

“…E, λοιπόν τον έχασα. Κι έτσι έχασα και το κέφι μου. Γιατί όταν χάνω κάτι γίνομαι θηρίο. Έψαξα… έψαξα …έφαγα τον κόσμο! Έχασα βλέπεις τον ύπνο μου!

Σκεφτόμουν να πω στον μπαμπά μου να γράψει στις εφημερίδες την εξής αγγελία:

« Ζητείται ύπνος. Όποιος τον βρει θα λάβει αμοιβή. Τηλεφωνήστε…». 

Ήμουν απελπισμένος όταν θυμήθηκα τη γιαγιά. Ναι… ναι έφυγε βιαστικά για το χωριό και φαίνεται πως πήρε μαζί και τον ύπνο μου και το κέφι μου. Την πήρα τηλέφωνο.
« Γιαγιά μου, πήρες μαζί σου και τον ύπνο μου και το κέφι μου. Ψάξε καλά στα πράγματα σου γιαγιάκα μου, γιατί θα …πεθάνω…»
Άκουσα το γέλιο της γιαγιάς, τέτοιο γέλιο που κόντεψα να κουφαθώ.
« Ναι! Βρήκα τους θησαυρούς σου. Τα παραμύθια που σου έλεγα σου έδιναν κέφι και …ύπνο. Τα παραμύθια είναι θησαυρός. Μα εγώ θ΄ αργήσω να ΄ρθω να σου τα φέρω. Γι αυτό σου στέλνω βιβλίο με παραμύθια και θα βρεις και τον ύπνο και όνειρα και κέφι…».

Από το βιβλίο της Γαλάτειας Γρηγοριάδου Σουρελή « Αγκαλιά με παραμύθια», εικ. Κατερίνα Χαδουλού, εκδ. Ψυχογιός

H Γαλάτεια Γρηγοριάδου-Σουρέλη γεννήθηκε στην Καβάλα το 1930...
Σπούδασε στη Σχολή Kοινωνικών Λειτουργών και στη Σχολή Δημοσιογραφίας "Η Δαμασκός".


Έφυγε από τη ζωή στις 23 Σεπτεμβρίου 2016 ...

  • Παρουσιάστηκε στην παιδική λογοτεχνία με τα βιβλία "Kόκκινη κλωστή δεμένη" (1954), "Παραμύθι ν' αρχινήσει" (1955) και "O καλός φίλος" (1956). Tο 1964, της απονεμήθηκε το βραβείο "Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς" για το ιστορικό μυθιστόρημα "O μικρός μπουρλοτιέρης" και την επόμενη χρονιά για το παραμύθι της, "Xορεύοντας στο δάσος". Tο 1969 ο κύκλος του Eλληνικού Παιδικού Bιβλίου τη βράβευσε για το παραμύθι "O σπουργίτης με το κόκκινο γιλέκο", που βραβεύθηκε επίσης στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό του Παιδαγωγικού Iνστιτούτου της Πάδοβα. Tο 1972, ο "Kύκλος" της απένειμε το βραβείο του Δήμου Aθηναίων για το πρωτότυπο μυθιστόρημα- παραμύθι "Ο Aλέξης με το ξύλινο άλογο". Tο "Eμένα με νοιάζει", Bραβείο Kύκλου Eλληνικού Παιδικού Bιβλίου, γράφτηκε στον τιμητικό πίνακα του διεθνούς βραβείου Άντερσεν. Έγραψε ακόμη: "Kώττας", μυθιστοριοποιημένη βιογραφία του πρώτου Mακεδονομάχου (βραβείο 1970), "Στις ρίζες της λευτεριάς" ιστορικές μονογραφίες (βραβείο 1970), "Pήγας Φεραίος" μυθιστοριοποιημένη βιογραφία (βραβείο 1970), "Kατερίνα" παραμύθι (1970), "Φουρφούρης" παραμύθι (1970), "Zήτουλας για το γένος" θεατρικό (Bραβείο 1971), "Tα δώδεκα φεγγάρια" μυθιστορήματα (1974), "Δημήτριος ο νεομάρτυρας" μυθιστοριοποιημένη βιογραφία (1975), "Africa Winwega" ("Aφρική καλημέρα") μυθιστόρημα (1975),
  •  "Παιχνίδι χωρίς κανόνες", "Συντροφιά με τον άνεμο". "Tα σκυλιά του Aγίου Bερνάρδου", "Kαυτές μνήμες από τη Σμύρνη" πρώτο βραβείο Eθνικής Eταιρίας Eλλήνων Λογοτεχνών. "Πώς φτιάχτηκε το δάσος" (1983), "Πριν απ' το τέρμα" βραβείο Xριστιανικών Γραμμάτων (1988), "Nτορεμί κι ένα σκυλί" (1989),
  • ο  μικρός μπουρλοτιέρης (Βιβλιοπωλείον της Εστίας, 1989)
  • Ο Αλέξης με το ξύλινο άλογο (Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος, 1989)
  • Το δαχτυλίδι του αυτοκράτορα (Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος, 1992)
  • Ρήγας Φεραίος (Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος, 1992)
  • Φουρφουρής ο κότσυφας (Εκδόσεις Πατάκη, 1995)
  • Τα σκυλιά του Αγίου Βερνάρδου (Εκδόσεις Πατάκη, 1995)
  • Αθάνατη ιδέα (Συλλογικό έργο, Άγκυρα, 1996)
  • Εμένα με νοιάζει (Εκδόσεις Πατάκη, 1996)
  • Ο αγέρας παίζει φλογέρα (Εκδόσεις Πατάκη, 1996)
  • Οι μάγοι της κασέτας (Άγκυρα, 1996)
  • Πριν από το τέρμα (Εκδόσεις Πατάκη, 1996)
  • Στο γαλαξία της ενωμένης Ευρώπης (Συλλογικό έργο, Άγκυρα, 1996)
  • Συντροφιά με τον άνεμο (Εκδόσεις Πατάκη, 1996)
  • Χορεύοντας στο δάσος (Εκδόσεις Πατάκη, 1997)
  • Τρελοβάπορο χωρίς τιμόνι (Εκδόσεις Πατάκη, 1998)
  • Σκύλος με σπίτι (Εκδόσεις Πατάκη, 1998)
  • Κατερίνα (Εκδόσεις Πατάκη, 1999)
  • Καπετάν-Κώττας (Ψυχογιός, 1999)
  • Ο μεγάλος αποχαιρετισμός (Ψυχογιός, 2000)
  • Το φεγγάρι, το γραμματόσημο κι εγώ (Εκδόσεις Πατάκη, 2001)
  • Τέλος δεν έχει η αγάπη (Εκδόσεις Πατάκη, 2001)
  • Ο σπουργίτης με το κόκκινο γιλέκο (Ψυχογιός, 2001)
  • Ντο-ρε-μι κι ένα σκυλί (Ψυχογιός, 2001)
  • Τα δώδεκα φεγγάρια (Εκδόσεις Πατάκη, 2002)
  • Αθάνατο Ολυμπιακό Πνεύμα (Συλλογικό έργο, Ψυχογιός, 2003)
  • Στις ρίζες της λευτεριάς (Εκδόσεις Πατάκη, 2004)
  • Μιλήστε μου για τα Χριστούγεννα (Ψυχογιός, 2005)
  • Κομπιουτεράκι αγάπη μου (Ψυχογιός, 2005)
  • Αν κατάλαβες... τρελά πράγματα (Εκδόσεις Πατάκη, 2006)
  • Τα παραμύθια της Γαλάτειας (Ψυχογιός, 2007)
  • Σόλων και Κροίσος (Εκδόσεις Πατάκη, 2007)
  • Ιστορίες της μιας νύχτας (Εκδόσεις Πατάκη, 2007)
  • Από τον Άργο στη Λάικα (Εκδόσεις Πατάκη, 2007)
  • Οι μύθοι του Λα Φοντέν (Ψυχογιός, 2008)
  • Δωσ' μου το χέρι σου (Εκδόσεις Πατάκη, 2010)
  • Μιά ευχή στον ουρανό (Ψυχογιός, 2011)
  • Ελάτε να διαβάσουμε παραμύθια (Ψυχογιός, 2012)
  • Αγκαλιά με παραμύθια (Ψυχογιός, 2013)
  • Δρόμο παίρνω...δρόμο αφήνω (Πατάκης, 2015)
  • Σήμερα είναι Κυριακή (Ουρανός, 2015)


    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου