Το παραμύθι της βροχής

Κυριακή 15 Μαΐου 2016

Πες μου ένα παραμύθι...Η Μάγισσα Χρωματούσα στο KissmyGrass.gr

Πες μου ένα παραμύθι...(Η στήλη αυτή δημιουργήθηκε από τον Χρήστο Δασκαλάκη για όσους γράφουν, διαβάζουν και ακόμα πιστεύουν στα παραμύθια)

Γράφει ο Χρήστος Δασκαλάκης :http://kissmygrass.gr/category/talk-to-me/pes-mou-ena-paramythi/

Μάγισσες υπάρχουν πολλές. Χρωματούσα όμως, μία! Για το λόγο αυτό και όταν την είδα να μπαίνει στο δωμάτιο μου με την μαγική της σκούπα, της αφιέρωσα ένα ολόκληρο βράδυ συνομιλώντας μαζί της, ακούγοντας τις περιπέτειες της και φυσικά απολαμβάνοντας την απίθανη ιστορία της.
Την ιστορία μιας μάγισσας που αγαπάει το χρώμα, τη χαρά, τη γάτα της και φυσικά, τα παραμύθια. Και αν ως υποψιασμένος αναγνώστης κατάφερα να «μαγευτώ» από την ξεχωριστή της περιπέτεια, τότε είμαι σίγουρος πως θα συμβεί το ίδιο και με τους μικρούς μας φίλους, ειδικά εκείνους που αγαπούν τις ζωγραφιές και τα χαρούμενα παραμύθια.
Με την ευκαιρία αυτής της μαγικής «συνάντησης», ζητήσαμε από την συγγραφέα της Χρωματούσας, Ελένη Μπετεινάκη, να μας απαντήσει σε πέντε ερωτήσεις. Και φυσικά, εκείνη πολύ ευγενικά ανταποκρίθηκε και μας έβαλε για λίγο στον δικό της παραμυθένιο, μα τόσο αληθινό κόσμο…
 
Σε ευχαριστούμε Ελένη!
 
Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε την λέξη Παραμύθι; Οι γιαγιάδες μου…. Και πως είναι ώρα να γαληνέψει η ψυχή. Ένα παραμύθι πάντα σε ταξιδεύει σε τόπο και χρόνο αλλοτινό κι έχει τη μαγεία του άπιαστου, του πόθου και της ανταμοιβής.
 
Πιστεύετε ότι τα παραμύθια έχουν ηλικία και αν όχι τι μπορούν να προσφέρουν στους ενήλικες; Τα παραμύθια είναι για όλους. Είναι λαθεμένη η ρήση πως παραμύθια ακούνε ή λέμε μόνο στα παιδιά. Η επίδραση των παραμυθιών στην ενήλικη ψυχή είναι τεράστια. Προσφέρει παρηγοριά, ηρεμία και χωρίς να το καταλαβαίνουμε  μας γεμίζουν δύναμη και λύτρωση.
 
Ποια η αφορμή να γράψετε  το συγκεκριμένο παραμύθι; Η Χρωματούσα γεννήθηκε από την αγάπη στα χρώματα, στα παραμύθια  και στην ομορφιά της ψυχής.  Αφορμή ήταν εικόνες από τη δική μου παιδική ηλικία γεμάτες χρώμα και μαγικές στιγμές που μου χάριζε η φύση στο χωριό που μεγάλωσα. Οι εποχές που ήταν πιο « ξεκάθαρες» και οι  στιγμές που γκρίζαραν από χίλιες δυο αιτίες  κι ήθελα πάντα μια μάγισσα με ένα μαγικό ραβδί να τις εξαφανίσουν.
 
Τι μπορούμε ως γονείς, ως εκπαιδευτικοί ή ως απλοί συγγενείς ή φίλοι να προσφέρουμε σε ένα παιδί; Να διαβάζουμε στα παιδιά μας, να τους λέμε ιστορίες , να τους δίνουμε το ερέθισμα να είναι κοντά στο βιβλίο. Να τους μάθουμε πως οι πιο μεγάλες αλήθειες κρύβονται μέσα στα παραμύθια και να τους παρέχουμε κάθε μέσο ώστε το βιβλίο να γίνει σύμμαχος, φίλος, πηγή γνώσης  και  ψυχαγωγία στη ζωή τους.
 
Πόσο σημαντικό είναι τα παιδιά να μείνουν κοντά στο βιβλίο;  Ίσως από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορούμε κάνουμε και να βοηθήσουμε ένα παιδί ώστε να πλουτίσει  το λεξιλόγιο του,  να καλλιεργήσει περισσότερο τον προφορικό και γραπτό του λόγο και να συγκεντρωθεί. Η απόλαυση και η ηρεμία που προσφέρει η ανάγνωση ενός βιβλίου δεν συγκρίνεται με κανένα από τα οφέλη που δίνουν άλλα μέσα ψυχαγωγίας. Και φυσικά τα βιβλία είναι πηγές γνώσης, κάθε γνώσης.
 
 Ελένη Μπετεινάκη
Γεννήθηκα σε μια μικρή κωμόπολη του Ηρακλείου, τις Αρχάνες, και έζησα εκεί τα παιδικά μου χρόνια παρέα με «γιαγιάδες» που μου έλεγαν πολλές ιστορίες και παραμύθια. Εδώ και 21 περίπου χρόνια δουλεύω σαν νηπιαγωγός και ασχολούμαι με την διοργάνωση εκδηλώσεων που αφορούν τα βιβλία και ιδιαίτερα τα παιδικά. Αγαπώ πολύ την Ιστορία και την Λαογραφία και αρκετά από τα άρθρα μου δημοσιεύονται στις τοπικές εφημερίδες και σε ειδησεογραφικές ηλεκτρονικές σελίδες. Διατηρώ μια στήλη , «Τα παραμύθια του Σαββάτου » με παρουσιάσεις και απόψεις για τα παιδικά βιβλία και αφηγούμαι πάρα πολύ συχνά ιστορίες και παραμύθια σε χώρους και βιβλιοπωλεία της πόλης μου. Το 2015 μου απονεμήθηκε από το ΙΒΒΥ, Κύκλος Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, το Βραβείο σε Νηπιαγωγό « Βούλα Κουλουμπή», η οποία εισάγει με τους πιο ευφάνταστους τρόπους τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας στον κόσμο του παιδικού βιβλίου. Το blog μου: http://zhtunteanagnostes.blogspot.gr/
 
Το κείμενο δημοσιεύτηκε  στο kissmygrass.gr στις 18 Απριλίου 2016: http://kissmygrass.gr/69882

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου